Όλοι μας κατά καιρούς έχουμε μείνει από μπαταρία. Αλλά τις χρειάζεται να κάνουμε σε αυτήν την περίπτωση;
Για αρχή ας δούμε ποιοι είναι οι τύποι μπαταριών που χρησιμοποιούνται στα επιβατικά οχήματα.
Είναι τρείς κατηγορίες :
• Συμβατικές μπαταρίες
• Μπαταρίες τύπου GEL (με σταθεροποιημένο ηλεκτρολύτη κλειστού τύπου)
• Ξηρού τύπου (χωρίς ηλεκτρολύτη)
Επίσης διαχωρίζονται και ανάλογα με τον τρόπο συντήρησης τους σε:
• Ανοικτού τύπου : Είναι οι μπαταρίες που συμπληρώνουμε υγρά ηλεκτρολύτη
• Κλειστού τύπου : Είναι οι μπαταρίες που δεν χρειάζεται να συμπληρώνουμε υγρά ηλεκτρολύτη.
• Μπαταρίες VRLA : Είναι οι μπαταρίες που έχουν εσωτερικές βαλβίδες που υγροποιούν τα αέρια που δημιουργούνται στο εσωτερικό τους, τα οποία έπειτα προστίθενται στους ηλεκτρολύτες.
Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν τον χρόνο ζωής της μπαταρίας
• Η υψηλή θερμοκρασία επειδή επιταχύνει την διάβρωση στο εσωτερικό της μπαταρίας.
• Οι χαμηλή θερμοκρασία επειδή αυξάνεται πολύ η ανάγκη ενέργειας για την χρήση συστημάτων του οχήματος όπως είναι το η θέρμανση του καλοριφέρ , η χρήση των υαλοκαθαριστήρων, οι θερμάνσεις των υαλοπινάκων, κ.α αλλά και για την εκκίνηση του κινητήρα.
• Η μεγάλη ακινησία του οχήματος καθώς η μπαταρία αποφορτίζεται σταδιακά από συστήματα που λειτουργούν στο όχημά μας (π.χ συναγερμός)
Ελέγχουμε την μπαταρία μας πριν την αλλάξουμε.
Αν παρατηρήσουμε ότι κατά την εκκίνηση του οχήματός μας, ο κινητήρας δυσκολεύεται να πάρει μπροστά, αυτό αποτελεί ένδειξη ότι η απόδοση της μπαταρίας έχει μειωθεί.
Πριν την αλλάξουμε καλό είναι να κοιτάξουμε τα εξής:
• Αν είναι καλά στερεωμένη στην βάση στήριξής της.
• Αν είναι καθαρή η επιφάνειά της από βρωμιές και άλλα αντικείμενα.
• Τα καλώδια είναι καλά στερεωμένα στους πόλους της μπαταρίας.
• Οι πόλοι της μπαταρίας να μην είναι σκουριασμένοι.
• Σε ανοιχτού τύπου ελέγχουμε την στάθμη των υγρών του ηλεκτρολύτη να είναι σωστή αλλιώς συμπληρώνουμε υγρά.
• Για κλειστό τύπο μπαταρίας αν τα υγρά είναι πιο κάτω από το κατώτερο όριο που ορίζει ο κατασκευαστή θα πρέπει να αλλαχθεί.
• Πάμε στον μηχανικό μας για να ελέγξει το δυναμό, που είναι ουσιαστικά ο φορτιστής της μπαταρίας κατά την κίνηση του οχήματος μας, και να ελέγξει την τάση της και αν χρειάζεται να την φορτίσει.
Φτάνουμε τώρα στην περίπτωση που “μείναμε από μπαταρία” και δεν μπορούμε να εκκινήσουμε τον κινητήρα του οχήματός μας. Πολύ συνηθισμένη αιτία είναι ότι ξεχάσαμε όλο το βράδυ αναμμένα τα φώτα του οχήματος μας και η μπαταρία αποφορτίστηκε.
Οι τρόποι για να καταφέρουμε να εκκινήσουμε το όχημά μας είναι οι εξής :
• Να το σπρώξουμε. Είναι μια μέθοδος που δεν ενδείκνυται διότι μπορεί να προκληθεί ζημιά στον κινητήτα.
• Να έχουμε καλώδια εκκίνησης. Αυτό προϋποθέτει ότι θα πρέπει να συνδέσουμε τους πόλους της μπαταρίας μας με την μπαταρία ενός άλλου οχήματος και μετά απλά να γυρίσουμε την μίζα του οχήματός μας.
• Να προμηθευτούμε ένα booster μπαταρίας. Απλώς συνδέουμε τους ακροδέκτες του booster στους πόλους της μπαταρίας και γυρίζουμε την μίζα.
Σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις πρέπει να κάνουμε αρκετά χιλιόμετρα ώστε να προλάβει το δυναμό να φορτίσει την μπαταρία.
Αν παρόλα αυτά δεν φορτίσει η μπαταρία σημαίνει ότι έχει φτάσει στο τέλος της ζωή της και πρέπει να αντικατασταθεί με καινούρια.
Η επιλογή της καινούρια μπαταρίας θα πρέπει να ανταποκρίνεται στις προδιαγραφές που ορίζει ο κατασκευαστής του οχήματος. Αν τοποθετηθεί λάθος τύπος μπαταρίας τότε ενδέχεται να μην επαρκεί η ενέργειά της για να καλύψει τις ανάγκες του οχήματος μας και να μειωθεί ο χρόνος ζωής της σύντομα.
Οδηγείται με ασφάλεια
Με τηλεφωνικό κέντρο & σύγχρονες πλατφόρμες συνεχούς επικοινωνίας είμαστε πάντα στη διάθεσή σας για οτιδήποτε χρειάζεστε.
Κλείστε ΡαντεβούΒρείτε Χρήσιμες Συμβουλές & Οδηγίες σχετικά με το όχημα την ασφαλή μετακίνηση σας